Sunday 25 February 2018

Post mortem

Assalamualaikum dan selamat petang lah sebab saya menulis di waktu petang saya nak ceritakan serba sedikit pengalaman melalukan post mortem yang pertama untuk ojt di Makmal aplikasi,tujuan ialah mengenal pasti kelemahan yang perlu diperbaiki dan kekuatan yang kami miliki untuk kuatkan lagi.

Perasaan mula-mula saya memang tak faham dan tak ada perasaan langsung dengan kelemahan yg banyak lah,ketua,sikap,sombong,tak faham arahan,suka ikut kepala sendiri dan tidak tepati masa..Sapa-sapa yang baca kalau saya salah sangat lah dialu-alukan untuk menegur.


Ok aktiviti ini bermula setelah selesai ojt selepas rehat kedua bertempat di makmal ict,seawal bermulanya aktiviti aq tak bnyk bagi respons sngt sebab mengantuk lama-kelamaan aktiviti jadi menarik dgn pendapat² yang menunjukkan kami ni masih banyak kekurangan dalam bidang yang kami pelajari dari situ serba sedikit membuatkan aku sedar yang penglibatan semua penting untuk apa sahaja aktiviti bagi mendapatkan hasil yang berkualiti.

Selepas tamat sesi itu kami semua bersetuju memilih sikap adalah perkara yang perlu kami ubah untuk memperbaiki diri kami semua.Selepas itu kami diarahkan membuat round table ianya aktiviti yang kami semua perlu membuat kesimpulan daripada aktiviti ini.Di situ berlakunya konflik di Antara thambi dan aqil.Berlakunya ketidakpuasan hati dgn kata² aqil yang menujukan sesuatu kesalahan tersebut tetapi tidak kerana cara penyampaian aqil agak terlalu agresif.

Cik afzan tidak mahu melepaskan kami takut berlakunya kejadian yang tak diingini.Dengan berbaik semula keadaan pulih seperti sediakala.Dari pendapat saya sendiri cara kita memberikan pendapat amat penting kerana takut menyentuh perasaan org lain.


Gambar setelah tamat sesi post mortem





           

No comments:

Post a Comment

35 peratus kemalangan berpunca dari telefon bimbit

35 peratus kemalangan berpunca dari telefon bimbit YAN - Penggunaan telefon bimbit semasa memandu menyumbang sehingga 35 peratus kepada k...